Stip op de horizon

In 2017 bestaan we twintig jaar. Onze toekomst is er één zonder Johan Cruijff. Maar ons werk blijft belangrijk. We gaan nieuwe gezichten aan de Cruyff Foundation verbinden, internationale personen die herkenbaar zijn voor verschillende doelgroepen en staan voor de verschillende pijlers van de Foundation. De ambassadeurs die zich nu al inzetten voor de Cruyff Foundation blijven aan ons verbonden. Die nieuwe strategie maken we in 2017 bekend.

Het twintigjarig bestaan vieren we in 2017 bij verschillende projecten, evenementen en activiteiten. We zullen terug kijken op wat we hebben bereikt maar vooral ook benoemen waar de urgentie ligt van ons werk in de toekomst. Samen met vrijwilligers, ambassadeurs, partners/sponsors en de familie Cruijff gaan wij de Legacy van Johan voortzetten. Hij heeft hiervoor de koers bepaald en deze zullen wij stronger than ever volgen.

Ons punt aan de horizon blijft: jeugd vooruit brengen door beweging. Kwaliteit en duurzaamheid staan daarbij voorop. Daarvoor moeten we wel focus aanbrengen waarbij er zowel intern als extern effectief en efficiënt gewerkt wordt. Keuzes maken is niet onze grootste kracht, want we willen zo graag alle kinderen bereiken. Maar onze aandacht voor 2017 en 2018 zal extra gericht zijn op kwetsbare kinderen.

Samen

Door samenwerken hopen we de olievlek van ons werk te vergroten. Met bestaande partners en nieuwe organisaties als JOGG, Plan Nederland, gemeenten, overheden en sportbonden willen we de effectiviteit van ons werk te vergroten. Professionaliteit, kwaliteit en duurzaamheid bepalen onze keuzes en manier van werken.

World of Johan Cruyff

Samenwerken deden we al met de andere initiatieven van Johan Cruijff: Cruyff Institute, Cruyff Football, Cruyff Classics en Cruyff Library, ondergebracht in de World of Johan Cruyff. Deze samenwerking zal in de toekomst nog intensiever worden met verschillende kruisbestuivingen tussen de initiatieven.

Typisch Johan Cruyff Foundation

Slim, simpel maar effectief. Met zo weinig mogelijk middelen zoveel mogelijk bereiken. Daarbij willen we meer zichtbaar zijn. Want hoe meer ons werk bekend is, des te groter zal de bereidheid zijn om daar aan bij te dragen. Dat is de manier van werken van de Cruyff Foundation. Op zijn Johans dus: eigenwijs, betrokken, sportief, toegankelijk, professioneel en verbindend.

stip-horizon.png#asset:1935